lördag 21 februari 2009

Kallt ute

Äntligen sportlov för sonen.
Det var -7,5 när jag hämtade tidningen i morse och det snöade med stora flingor.
Sen kom solen och klarblå himmel och då började snön smälta som låg på uppfarten. Skönt! Vi har nämligen två uppfarter att sköta om....
Jag vaknade tidigt, innan 6 i morse. Smög ner en trappa och satte mig i soffan och läste. Sakta vaknade resten av familjen, den manliga. Frukost framför TVn med skidskytte. Det gick bra för Ekholm, tror jag....
Iväg och handlade. Det åker ner så många goda saker, när maken går i andra affärer, det är liksom som om man måste passa på, för sen ser han det inte förrän det åker upp på rullbandet vid kassan...Så tokigt!
Jag är speciellt sugen på en massa frukt och ostar på helgerna. Tänk lite chevre med fikonmarmelad...hmm, smakar inte ormsvett eller ugglespott, som man sa för 20 år sen...
För att kalori-kompensera i förväg släpade jag ut maken i solen på en promenad.
Det var kallt, men då smakar fikat så mycket bättre när man kommer in...
Det blev visst lite mat-frossa idag....Ok! Bantningen börjar en annan dag.

Ryggen är bättre så då kanske halsduken kan bli klar till i kväll....

Och så är det MELODOFESTIVAL ikväll igen!
Då hade jag tänkt gratinera hummer till mig och maken, för sonen med kompis ska ha chips. Blå och grön påse är beställda. F ska sova över, så då pratas det länge i kväll på sonens rum.

Inga kommentarer: