söndag 22 februari 2009

Molly, Molly Mus

Igår var det MELODIFESTIVAL igen. Vinnarna EMD hade en snygg låt och var självklara vidare till Globen. Men Molly...Fast hon är Huddingare, som sonen kallar alla invånare i Huddinge, så vet jag inte om jag gillade henne och låten.

Men beväpnade med stickning, gott att dricka och chipsskål, tog vi oss igenom kvällen med bravur. Maken och jag. Sonen och kompis är måttligt roade av detta.
Får försöka tala förstånd med honom. I alla fall till FINALEN!


Idag började dagen med snöskottning av ca 5 cm kramsnö för att ta sig till brevlådan.
Sonen skulle till Flottsbro med kompisar och åka skidor några timmar.
Jag funderar allvarligt på att ta skidlektioner då det är drygt 15 år sen jag senast åkte slalom, eller vad vänliga själar nu kan kalla det som de ser att jag försöker åka....


Så här ser vår baksida ut... Massor av snö, när jag tycker det är lämpligare att det blir vår snart...Men det är ju sportlov, så lite snö kanske det kan få vara, men nu räcker det!

Här är belöningen för dubbel snöskottning, tidig tur till backen mm. Listan kan göras lång... Men det är gott med semlor, så egentligen behövs ingen ursäkt...

Bilden på Molly Mus är lånad från "Jag är nästan som du"

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, hejja!!! Ta skidlektioner...de e ju hur kul som helst. Passa på medan du fortfarande e ung o rask :) Semlor e inte dumt, men de kan bli nästan för många. Behöver ju inte tilläggsisolera mer nu när det börjar gå mot vår...;)