torsdag 12 februari 2009

Färgat garn och utmaning

Igår var jag hemma när posten kom, för att sonen var sjuk. Jag fick ett kuvert med en handstil jag inte kände igen och det fanns nåt platt i det....Slet upp kuvertet, inte för att jag var nyfiken, men för att.....Klart jag var nyfiken!
Väninnan M i Malmö hade hittat Kool-aid i en affär och skickat mig tre påsar. Detta tog jag som ett tecken att sätta igång och färga. Tog fram handledningen och satte igång. När det var klart ringde jag M och sa bara rosa, lila och lite brandgult. Hon fattade ingenting, men när jag förklarade att det var färgen på mitt garn så fattade hon. Hon kunde inte tro att det gått så fort med leveransen och att jag sen gjorde det med en gång.
Jag har alltså fått några påsar Kool-aid innan av maken från USA och då köpt in entrådigt vitt ullgarn, men jag har inte kommit till skott, förrän nu... Undrar bara vad jag ska göra, kanske en sjal till sommaren....

Igår fick jag även min första utmaning av miniatyrmama.
Regler:Bloggaren skriver 8 fakta/ (o)vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/ (o)vanor. I slutet av inlägget skriver du 8 personer som du utmanar.

1. Jag köper garn så fort jag kommer åt.
2. Jag köper miniatyrer så fort jag kommer åt, ofta utan att kolla om jag har saken redan....
3. Jag har ett stort kontrollbehov.
4.Jag stickar fort.
5. Jag har ofta en jättebra förklaring till allt....
6. Jag lovar ofta att sluta äta godis...
7. Jag älskar semlor
8. Jag läser en massa böcker i tid och otid.

Jag utmanar alla som känner sig manade att svar på detta.

Inga kommentarer: