måndag 18 maj 2009

Ännu en halsduk i grönt

Igår kände jag inte för att följa ett mönster och så kom jag på att jag hade lite garn kvar för att göra en halsduk för sommaren.
Mest var det nog för att det blåste så i veckan och det inte är så kul med yllehalsduk på vår och sommar.
Så jag letade upp garnet och gick ut och satte mig på terassen i solen och började sticka.
Jag har nog ett halvt nystan kvar som kommer att gå åt idag.
Tyvärr så hade jag inte med garn och stickor till jobbet idag...Jag hade behövt det när jag satt och väntade på att få göra ett pass i dag hos Polisen i Flemingsberg. Det var bara 10 nummer före så jag trodde i min enfald att det skulle gå fort.
Det kanske det hade gjort, om det inte var så att ingen satt i kassan för passansökningar och tryckte fram på ca. 15 minuter. Gissa om jag var stressad. Ingen bok med heller. Vet inte vad jag tänkte i morse...Måste vara för att jag fick sovmorgon. Men jag var uppe tidigt i morse och promenerade kl. 6.00 i 30 minuter i rask takt. Det var skönt!
Det regnar idag. Kanske lika bra, för jag såg att jag hade märken efter solglasögonen på kinderna. Lite vila skadar inte.
Posted by Picasa

Inga kommentarer: