tisdag 12 maj 2009

Mitt svarta hål, förlåt; plånbok

Jag har ett svart hål. Den slukar alla pengar som kommer i den och även behållningen på konto....Min plånbok!
Nu håller den på att implodera, som svarta hål i rymden gör (tror jag, är ingen astrofysiker). Den håller på att gå sönder och ska bytas ut. Men var hittar jag en ny som jag gillar och som inte skapar nya svarta hål i och med inköpet?
Förra sommaren när vi var i Ängelholm en dag, såg jag en snygg blommig sak som fanns i en hel serie med plånbok, väska, necessär, paraply och eventuellt nåt mer.
Men jag har inte sett samma här i Stockholm. Ska jag då ta tåget ner dit för att köpa en? Tänk om de bytt kollektion...Fast då fanns det två trevliga garnaffärer som jag bevistade sist.
Det värsta är att jag inte kommer ihåg vilket märke det var. Jag tror att det var nåt japanliknande som började på K.... Blommig tror jag att den var i fina färger...

Här kommer en bild på det halsband som jag inte kunde stå emot i helgen i Örebro. Det är en handväska som går att öppna... Och som då delvis är med och startar svarta hål...
Från Pilgrim och det vara 50% rea...Lite duktig var jag allt, tycker jag själv i alla fall.

Här är månadens garn från Galen i garn. Man ska då sticka två par pulsvärmare. Bilder kommer när de är klara.

Annars så har arbetsdagen varit väldigt trevlig med trivseldag sen 11.00. Lunch på Östra station, Naturhistoriska riksmuseet med film på Cosmonova; Deep sea. Fika sen på Bergianska trädgården i sol. Kan man ha en bättre arbetsdag. Lägg därtill trevliga arbetskamrater.


Inga kommentarer: