onsdag 20 maj 2009

Doktorering eller disputation

Ledig dag som började med promenad kl. 7.30 i en halvtimme.
Frukost och sen lite sol och läsning utomhus.
Hämtade upp blommorna jag beställde igår i blomsteraffären. Riktigt nöjd med buketten. Synd bara att den blev suddig på bild. Kanske för att jag druckit lite vin...

I alla fall så började disputationen kl. 13 på Stockholms Universitet och pågick ca. 2,5 timmar innan det vankades snittar och vin med mingel på pedagogen vid Brunnsviken. Där blev A godkänd och bubblet korkades upp.A erkände att han varit nervös, trots att han på sms-fråga om nervositet svarade -Alltid cool. Ett typiskt A-svar.
Hade sällskap med F från minglet. Kul att träffa henne efter ca 15 år. Inget nytt på G efter ko-operan för ett tag sen, men man kan aldrig vara säker. Promenerade i alla fall tillbaka längs Brunnsviken till Odenplan för hemfärd. Ingen latdag i dag.
Hemma hade maken börjat bygga på nästa trädäck. Kunde inte vänta, var det svar jag fick när jag frågade vad han höll på med....
Ska lägga mig i soffan ett tag och komma in i helgstämningen.

Inga kommentarer: