torsdag 21 maj 2009

Jobbigt att snickra

Det är jobbigt att snickra. Jag fick det stora förtroendet att dra i 4 st skruvar med skruvdragaren, sen måste jag sova en timme...
Men det kanske berodde på att maken väckte mig 6.15. Bara det kan göra en mörkrädd. Maken vaken så tidigt...Vi gick i alla fall ut och promenerade en halvtimme vid 7-tiden och sen var det gott med frukost.
Sonen skulle till Tom Tits med P, A-C och A, så maken och jag åkte och handlade, fast olika saker. Jag handlade livsnödvändiga saker som skor och mat, och maken plankor...
Så här ser det ut fn i vår trädgård. Jag tror att det kommer att bli bra, om inte jag ska skruva i för många skruvar, vill säga. Jag kan komma med glada tillrop och kanske lyfta lite grann, men det jag är bäst på är att sen utnyttja trädäck med att sola, sticka och läsa böcker.
Sen när sonen kommer hem tillsammans med sitt sällskap ska det grillas och ätas middag. Alltid lika trevligt med besök. Och jag tror att det säkert är 10 år sen jag såg A-C....
Himla skönt med långledigt!

Inga kommentarer: