lördag 16 maj 2009

Det blev inte som det var tänkt

I julas fick jag en bärbar dator av maken, för att även jag skulle ha en dator att surfa och blogga från. Vi har redan två stationära, en i makens rum och en i sonens rum.
Då kunde jag tro att jag verkligen skulle få använda denna dator.
Det har jag slutat att tro.
När man kommer ner på helgmorgnarna sitter redan sonen framför "min" dator och surfar samtidigt som han ser på tvn.
Samma sak när jag kommer från jobbet, skillnaden då är att det ligger en kompis i soffan också.

Idag har jag bara farit runt till Plantagen och ICA Maxi och handlat. Förutom de två senaste timmarna då jag suttit ute i solen och läst klart min bok. Grannen A frågade vad jag läste; -Om livet, svarade jag. -Du läser alltid en massa böcker, vilket liv?
-Ibland mord och ibland lite kärlek eller komik.
Men nu är det dags för nästa bok.
När jag missade tåget precis i torsdags gick jag till Pocketshop, påpassligt nog precis vid pendeltågsuppgången, och hämtade ut min bonusbok.
Honumgsfällan, av Unni Lindell.
Hoppas att den är lika bra som de två föregående böckerna jag läst av henne...
Kollade lite på mönster i morse, på Drops.se och hittade ett nytt mönster, i alla fall för mig, som jag blev sugen på.
Jag köpte just denna blå färgen av Vivaldi på rean för ett tag sen och jag tror att den blir bra. Hade annars tänkt sticka en likadan kofta som jag redan har, fast i lime...
Men det blir bättre med nån ny modell.
Ikväll så smäller det!
Vi ska till Ruggugglan med barn och kolla in ESC. Massor av chips och godis och kanske lite mat...Jag har bakat en underbar kladdkaka som är beställd av R själv.
Bäst att hålla alla tummar för La Voix!!!!

Inga kommentarer: