måndag 25 maj 2009

Ok! Jag lovar härmed:

- Att jag inte ska köpa mer garn denna månaden. Jag vet att den tar slut på söndag så det kanske inte är så svårt att hålla.
Jag var tvungen att köpa ett nystan grönt Eskimo till, då jag köpte ett för lite förra gången jag handlade, läs i förra veckan. Och så är det ju fortfarande 40 % rea på Garnstudios garn, så det kunde ju inte skada att titta lite till på vad som erbjöds.
Eftersom jag är med i Stickameras Pulsklubb -09, så behöver jag ha garn hemma för att påbörja muddar, därför köpte jag ett nystan Angora Tweed. Väldigt snygg färg också, lite lila.
Det gröna Merino-garnet var bara bonus. Jag såg det uppe i taket, så inte ens högt upp undgår min falkblick några gröna nystan. Konstigt att det blev just grönt igen, det har jag ju aldrig köpt nåt i förut....
Jag vet inte varför jag älskar grönt. Kanske för att jag är rödhårig med gröna ögon...Men snyggt är det!

Jag påbörjade Kicki & Lasse-boken i morse på tåget, men gillade inte den. Jag har hunnit läsa 60 sidor, men hänger inte med i handlingen och gillar inte det jag läser.
Antingen ska jag skratta eller så läser jag deckare. Så jag tog nästa bok: En shopaholic får en syster, av Sophie Kinsella. Där vet man att man får skratta i alla fall.
Påbörjade denna bok på terrassen i solen. Känns som om man kan glömma allt när man läser denna sortens bok.
Nu ska jag återvända till solen. Ses i morgon, då det är vårrus. Får se om jag hinner innan, annars kommer jag tillbaks efter.

Inga kommentarer: