tisdag 21 april 2009

Bara en massa B

När jag åkte pendeltåget hem kom det en tjej som sålde majblommor; Bedas Blommor...Nu förtiden har de gröna väskor de hänger runt nacken som exponerar blommorna, kransarna och vad det nu finns för olika varianter med pris hur tydligt som helst.
När jag var liten och sålde, läs på 70-talet, hade man allt i en låda som man i bästa fall hade trätt ett snöre och hängt på magen...Inte lika proffsigt, med andra ord.
Men köp majblommor! De kostar så lite och ger så mycket!

När jag gick av skulle jag "bara" köpa mjölk och bröd...Men så tänkte jag bara titta på Kapp-Ahl efter en ny jacka då min "stalljacka" tappat färgen på krage och kanter.
Av en händelse såg jag att det var 50% på reapriset på Akademibokhandeln, så jag skulle "bara" ta en snabbtitt. Jag har ju köpt en massa böcker på bokrean.
Men då hittade jag den här boken:Virka med ullgarn. Jag har läst om den på nån blogg och eftersom T lurade mig att köpa en gaffel för virkning förra mässan och jag fortfarande inte har fattat hur man går till väga och att det fanns en kurs i krokning i samma bok, slog jag till. Jag såg inte till denna boken på bokrean, så detta var bonus. 99.50 för en bra handbok!!
Och jag vet att det inte finns jackor på Akademibokhandeln...Men den är granne med Kapp-Ahl...
När jag kom hem hade min leverans från Bokus kommit. Jag hade inte glömt bort böckerna, men det var en trevlig överaskning! Nu kan jag ta med några böcker till
Malmö till helgen. 5 timmar på tåg....
Jag har läst båda författarna innan. Det är såna där sköna böcker där man inte behöver fundera så mycket på innehåll, det bara flyter på...


1 kommentar:

maja sa...

kul med böcker :)