torsdag 23 april 2009

Ny bok, igen...

Ny bok, nu igen! Gör hon inget annat än läser och stickar???!
Svar jo, men inte så mycket. Dessutom kommer hon hem tidigt på eftermiddagen och ibland är sonen borta hos kompis och ingen vill ha mat innan klockan är 6...Då kan man hinna mycket av det som är roligt och ibland lite av det som är tråkigt.
Men konstigt nog kommer jag aldrig ihåg tråkiga saker förrän de andra är hemma och kan hjälpa till...
Men det är en lugn och harmonisk mamma som är hemma.


Denna bok är fortsättningen på En shopaholic i New York. Jag har bara hunnit påbörja den idag på tåget, men i morgon ska jag åka längre och kommer då att uppslukas av den, förhoppningsvis.

I morgon bär det av till Malmoe, till M, denna galna underbara väninna!
Hon har gjort ett späckat schema för oss, som täcker hela nejden ända bort till brofästet. Men inte över, inte denna gången.
När hon frågade vad jag ville göra när jag kom ner, så skickade jag denna adress.
Då hade jag ingen tanke på att alla affärerna skulle besökas...Återkommer om vad som besöktes...

Jag ska även få träffa A-M och A. A-M och jag har hållt kurs ihop och fann varandra direkt och A har jag bara pratat med på telefon, men känner att jag känner....
Hur kul som helst! Känner mig så här:

Bild lånad från Taiga
Kalv på grönbete, inte som en kossa!

2 kommentarer:

Ewa sa...

"Mina hemligheter" är en fristående roman av Sophie Kinsella som jag lyssnar på via en talbok just nu. Skrattat gott...och vill gärna rekommendera den!
Svärmor-hälsning

Hugomamma sa...

Jag tror att jag har läst den.
Kommer dock inte ihåg vad den hanlade om på rak arm...