onsdag 29 april 2009

Göra lite gör så mycket

När jag kom hem vid 15.30 så städade jag lite, mest för att kunna säga att jag gör nåt, men även för att svärmor kommer i morgon...
När jag var klar med det, en kvart senare, tog jag min bok, solglasögon och en dyna och gick ut i solen på terassen.
Grannen C tittade ut genom fönstret och blev lockad att komma ut i solen.
Det var ett tag sen vi träffades och pratade och det var dags att kolla läget med jobb, intervjuer mm.
Vi blev sittandes där ute 1,5 timme och pratade om det mesta. När jag säger att det var ett tag sen vi pratade så menar jag 2 veckor.
Vi brukar gå snabba promenader och lösa världsproblemen ihop, det gjorde vi nu med, men sittandes i solen.



Jag har precis börjat på maj-mönstret
Så här snygga ska de bli, men i färgen Fuchsia, Cottonwoll från Gepard.


1 kommentar:

maja sa...

visst är det bra att lösa världsproblemen ibland, man har så bra lösningar på det mesta....