torsdag 9 april 2009

Dags att vässa kvasten

Jag läste om påsktraditioner i olika länder i Europa och fann då att Norge hade som tradition att läsa eller se på deckare. Forskare trodde att det berodde på att Jesus hängde på korset( hur det har med det att göra förstod jag aldrig...).
Så för att bli lite mer inernationell så avslutade jag igår min förra bok och startar idag en deckare; nämligen Himmelsöga av Arne Dahl.
Jag har läst några andra böcker av honom och gillar hans sätt att skriva och personerna i böckerna. De är hemskt spännande ...

I övrigt så har vi anammat den lokala traditionen nu och förser Huddinges tandläkare med fler besökare genom att ösa ut godis till alla småhäxor som knackar på.
Innan jag far vidare till Blåkulla ska vi grilla med grannarna, men äta inne.
Vad sägs om fläskfilé, klyftpotatis med tzaziki och nån sås och sallad?! Inte ugglespott direkt....
Men nu måste jag vässa kvasten, så det bara är att fara efter middagen.
Till alla andra häxor: Vi ses på Blåkulla!

3 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Ja, det kallas påskekrimm:)

Monica Hansen sa...

Nu har jag skrivit om det i deckarbloggen också..

Vill du vara med i deckarbloggen?

http://deckarebloggen.blogspot.com/2009/04/gladare-pask-med-paskekrimm.html

Hugomamma sa...

Vad trevligt! Jag vill gärna vara med.
Go tur!