onsdag 22 april 2009

Kvinnlig matematik

Maken hade bestämt att vi idag skulle hyra en bil, modell större, för att hämta våra beställda fönster.
Först skulle bara sonen och jag åka till Pingtskyrkans second hand och lämpa av massor av saker som uppenbarades i vår röjning i helgen.
Iväg med storbilen till Kurvan och fönster. Efter det skulle maken "hålla mig lugn", som han uttryckte det, vi skulle köpa en frys. En som gick in i vårt skåp...
En marknadsundersökning gav resultatet att On-Off hade en som passade för 4495 kr. Enstaka ex fanns, enligt lagerstatus igår kväll. Ingen fanns utan kunde beställas till på fredag.
En chansning att Media Markt skulle ha liknande, åkte dit.
Det fanns en och den kostade 4295 kr, alltså billigare...
Leta efter en säljare som ville bli av med ett skyltex. -Ni kan få den för 2995 kr...Går väl bra, svarade maken.
Stuvade in den i bilen och då kom mina mattekunskaper väl till pass.
4495 kr - 2995 kr = 1500 kr som jag kan använda i Malmö i helgen....
Maken tycker inte att jag kan räkna med att använda dem. Väninnan M har ju fått order om att hålla igen på mina inköp.

Fika och leta fram en ny bok, då den gamla tagit slut. Nattsystern av Unni Lindell, var lika spännande som den utlovade.
Hasta la vista!

Inga kommentarer: