tisdag 26 januari 2010

Ilsken morgon

I morse när jag trodde att jag skulle komma till jobbet i vanlig tid, stod jag bara och väntade i minus 13 grader. Inte kul, men det går. Om man vet att tåget kommer efter 7 minuter.
När inget tåg dyker upp och heller ingen information är minus 13 grader alldeles för kallt.
Det enda som värmer mig då är ilskan över SL och deras underlåtenhet att meddela att tåget inte kommer utan är inställt.
Tydligen var det växelfel i Södertälje hamn, men jag går på högre upp, närmare stan och där fanns ingen indikation att det inte skulle komma något tåg.
Inte förrän jag gav upp och letade efter en buss istället såg jag att tåget var inställt. Men fortfarande inget på perrongens informationstavlor.
SL i ett nötskal.
Det som är mest ironiskt är att de idag har en mätning, där det står att resenärerna blir mer nöjda med SL. Visserligen är pendeltågsresenärerna minst nöjda...Och det är ju inte så konstigt utan tåg eller information.
När jag väl kom till jobbet, skrev jag till SL och talade om vad jag tyckte om deras tåg och brist på information.
Fast det gått 12 timmar nu har jag inte fått svar, men jag var nog inte ensam...
Nog om detta, i morgon kommer nästa prövning, det kanske kommer snö igen, i mängder... Var dag har nog av sin egen plåga....

Åkte till Ikea och åt lite och försökte få tag på det vi försökt att få tag på två gånger tidigare, lock till mina garnlådor. Slut, igen.
Känns inte som nån lyckad dag idag....

Nu ska jag dricka te och sticka i soffan, det kan väl inte gå fel???

Inga kommentarer: