fredag 22 januari 2010

Väntans tid är över

Äntligen är min väntan över. Mitt garn har kommit idag. Och inte bara mitt garn, utan även den bok jag köpte, av en händelse; Victorian Lace Today.
Jag har bara precis öppnat den och det jag sett verkar lovande.
Om jag inte skulle komma till jobbet på måndag, kan man säkert hitta mig nedsjunken i en soffa med en spetsstickning i handen, bortom tid och rum. Inte för att jag tänkte skolka....
När man ser garnet kan man inte tro att det är samma färg i de två nystanen, men det är det.
Det är bara olika nystat, börjat på olika ställen i färgen...Åh, jag älskar det garnet...
Kanske måste jag beställa mer, vid senare tillfälle. Men kanske vänta tills vinterstormarna dragit från den engelska ön, då detta brevet är kraftigt försenat...
Eller så väntar jag tills jag kommer till London i mars. Om jag kan det...
Idag har muddarna till svärmor och Bisse kommit fram. De var perfekta, enligt svärmor....
Kul att kunna hjälpa till, sa jag.
Idag är det fredag och det betyder att kokerskan, jag, har ledigt från spisen.
Maken är ute med jobbet, så sonen och jag har kommit överens om att besöka Grekiska kolgrillen i centrum för att inta föda och gott att dricka.
Trevlig kväll!

Inga kommentarer: