tisdag 19 januari 2010

Lurvigt

Snart är de små, gröna, lurviga borta, jag lovar! Det finns nog bara 4-5 st kvar.
Kanske ska jag behålla en halsduk själv och kanske ska den få en mössa som kompis...
Har annars idétorka på nästa projekt.
Jag väntar fortfarande på mina nystan från England, men när de dyker upp kan ingen veta, men förhoppningsvis snart.
Jag vill inte sticka förmycket på min sjal, om jag nu inte skulle få dessa nystan, det blir så jobbigt att dra upp och det är, som kanske nu är bekant, inte min paradgren.
Men kanske ett par strumpor...
Jag är inte med i sockklubben, men det finns så många fina mänster man kan sticka utom tävlan.
Ska kolla in på stickameras hemsida och se vad som erbjuds.
Annars kunde jag kanske göra klart det enda som återfinns i min stickkorg som inte är färdigt; min minikofta.
Jag har inte berättat att jag på nyårsafton tittade på alla UFOn i stickkorgen och slängde det mesta men inte minikoftan.
T om cirkelkoftan åkte all världens väg. När jag påbörjade den var jag ganska så mycket större och nu skulle koftan ha blivit för stor för mig. Inte så lätt att repa upp kidmohair, så då fick "bompa-bilen" ta med sig det påbörjade...(bompa-bil sa jag när jag var liten, när sopbilen kom. Det lät bompa, bompa när de tömde behållarna då...)
Annars kunde jag kanske ta och sticka en tubkrage av resten av kidmohairen, det har jag i alla fall tänkt...
Återkommer!

1 kommentar:

Muminmamma sa...

Det verkar som om du skulle behöva virka lite hattifnattar i glow-in-the-dark-yarn!