onsdag 20 januari 2010

Virka i mörker

Jag gjorde en halsduk av pälsgarn igår kväll. Sen ryckte jag upp mig och tänkte utanför boxen, och startade en virkning i pälsgarn.
Men man ser inga maskor eller hål, man får känna sig fram.
Kan tänka mig att om man var blind och virkade så var det samma känsla.
Men mjukt och skönt blir det.
Jag har i alla fall bestämt mig för att göra slut på det där pälsgarnet en gång för alla! Inget mer sådant garn kommer över min tröskel, tror jag. Kanske måste jag sticka till nån annan, men inte till mig...
Jag tror att allt kommer att gå åt till den här sjalen, eller så ser jag till att allt går åt. Kanske blir det ett hästtäcke, vad vet jag.

Sonen är ute och säljer tulpaner för en skolresa de ska göra nästa år. 5 buketter ska han kränga för 60 kr styck. I värsta fall får jag kanske köpa alla själv, men det gör inte så mycket, jag gillar tulpaner.
De tulpanerna jag fick i fredags förra veckan står fortfarande i full blom på jobbet. Det är ju så kallt där, när vi inte är där och har full fart på extra elementet, så kanske de kan bli en vecka.
Det känns i alla fall lyxigt med levande blommor där, bland alla papper, gem mm...

Inga kommentarer: