måndag 4 januari 2010

Slutpausat

Åkte till Ikea i morse. Nästan inga kunder alls, till skillnad mot i helgen, när det var långa köer på parkeringsplatsen, så vi bara åkte förbi...
Hittade några glasformar till ugnen, ljus i massor och lock till mina garnlådor. Men det locket vi köpte passade inte, så vi måste tillbaka och byta...
Höll i en ny telefon, X6 från Nokia, som jag tror ska bli nästa lilla sak som ska få flytta in i min handväska.
Helt underbar kändes den i min hand. Maken tycker att min 2,5 år gamla telefon, Nokia D ámour ska bytas ut men den är så snygg och bra.
Det är en svår kombination att uppnå om man ska byta, med X6an gör att hederligt försök. Den var vit på baksidan och hade turkos kanter på framsidan.
Touchskärm och ett par hörlurar...Kärlek!

Nu är stickepausen över för denna gången. Gårdagen var lååång och lite halvt tråkig, men jag behövde vila mina armar. Har stickat nästan konstant i 3 år...
Denna mössan har jag börjat på i lila merinoull...

Pusslet går så sakteliga ihop, några bitar i taget. Det är bara jag som håller på och nu har det slätt lite, kanske kommer bild en annan dag...

Annars så njuter vi av ledigheten, hela familjen. På torsdag börjar allt igen, skolan och jobbet.

1 kommentar:

Ulrica sa...

Åh vill också ha den boken :-) Verkar vara så stylish stickning... hur blev den där svenskan ...

Ha det gott!