torsdag 23 september 2010

Done

Äntligen är jag klar med även den andra sjalen till T.
Knappt två nystan kidmohair gick det åt till denna Haruni-sjal med slätstickad del.
Den var väldigt rolig att sticka och gick ändå ganska fort.
Nu ska jag ta tag i min lila merino-kofta. Det känns som om den kommer att bli användbar i höst.
Idag har jag haft på mig min nya blus, från igår. Färgen är inte rostfärgad eller brandgul, mer blodapelsin...
I alla fall kändes den väldigt bra och jag är nöjd med köpet.
Idag skulle jag ha gått en promenad med C men jag känner mig inte helt OK, så jag är hemma i soffan och kurerar mig med stickning och iprén...
I natt vaknade jag av att det lät som om någon knackade på en dörr eller fönster. Jag gick ner i köket och upptäckte att Morgans hjul, som han springer i, hade blivit snett och därför slog i ställningen. Jag fick vira ett gummiband om, så kunde jag sova vidare och han springa vidare. Men sonen fick cykla och köpa ett nytt idag...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du och sjalen är fantastiska! TACK!
Kram T

Anette sa...

Vilken underbar färg och vilken fantastisk sjal!!!!!! Jag är stum av beundran.

Hugomamma sa...

Nu T, är det bara att komma och hämta dem...