tisdag 21 september 2010

Ny kille...

Idag åt jag lunch med M. Det var ett tag sen vi gjorde det. Innan hon bytte jobb, var det bara tre kvarter mellan våra jobb. Nu är det halva stan...Och värre blir det i december, då min arbetsplats flyttar utanför stan.
Bäst att passa på.
På väg till lunchen gick jag förbi fd Vendelas garn, som nu heter Garndax.se
Jag hann inte komma innanför dörren, så jag vet inte riktigt vad de har.
Men jag såg till min fasa genom fönstret att det fanns ett ställ med bara akrylgarner...Jag tycker inte om akrylgarner, får ståpäls, bara jag tänker på det.
Men sonen har äntligen fått sin Sack boy, från Little big planet. T virkade den i våras, när jag var sjuk och så fick den ligga i delar hela sommaren.
Men i söndags tog jag tag i den och vips var den klar.

Så har jag då påbörjat en ny bok. Rättvisans mörker, av Donna Leon. Den tolfte boken i serien om kommisarie Brunetti. Jag har inte hunnit så långt än, men den verkar vara i samma stuk som de elva innan och dem gillar jag ju...

Inga kommentarer: