torsdag 16 september 2010

Efter regn kommer solsken

Igår när jag var i Farsta, kollade jag i några affärer efter nya höstkläder. Det fanns inget som jag lockades av...
Har svårt att köpa en stickad kofta, när jag stickar själv. Kanske dumt, men så är det.
Och hämmande.
Men nu när jag fått tag i det garn som fattades till den lila koftan, så kanske jag kan försöka göra klart den snart.
Men så påbörjade jag en sjal till...
Nåja, den ska snart vara klar. En slätstickad Haruni som ska få bladkant, i kidmohair.
Jag har sett några sådana på bloggar och gillar det. Så T, så får det bli!
Vi har haft möte hela dagen på jobbet, så jag är rätt slut. Det blir snart horisontalt läge i soffan...

Förresten; Morgan är långhårig

3 kommentarer:

maja sa...

Det skulle verkligen behövas klappa på lite garner :) den här helgen kan jag inte, nästa helg jobbar jag :) helgen efter det kan jag. Uppsala blir jätte bra, de har ju inte lika strt utbud av garn affärer men Yll och tyll finns ju där. och bara att få träffas och fika och äte gott är ju läkande för själen

Ewa sa...

Inte för att jag är det minsta nyfiken...:)
Men vem är Morgan????

Hugomamma sa...

Du är nyfiken! Du får vänta och se...