lördag 4 september 2010

Finns det lila citroner?

Jo, det finns det!
Eller snart i alla fall...
Här är den senaste i raden av sjalar, men jag ska inte ha den själv. Det T som ska ge bort den till vänner i Amerikat...Men jag stickar den.
Ljuvligt mjuk kidmohair i en svag lila ton. Helt rätt till höstens kläder.
Vill ha en själv, känner jag nu...
Det går väldigt fort att sticka i det garnet, i alla fall innan man har närmare 1000 maskor på stickorna. Eller hur många det nu blir, beroende på storleken.

Igår, när sonen var sjuk, spelade vi inte bara monopol, utan jag hann också sortera mina garner, så att alla bomullsgarner ligger numera i samma låda.
Jag slängde också en del små nystan, som man aldrig kan göra något med...Skönt! Lite höstrensning så här...oplanerat.

I förmiddags besökt vi för första gången MJ Hobby i Västberga.
Sonen var överlycklig, för stället är fullt med modelltåg och tillbehör.
Smart nog hade de placerat en sittgrupp med sköna fåtöljer, där medföljande makor, mammor eller dylika kan sitta och vänta i lugn och ro.
Om sonen fått bestämma skulle han säkert varit där i flera timmar, men nu måste vi vidare till plankaffären.
Men det kommer ju både en födelsedag och en julafton, snart.

2 kommentarer:

maja sa...

Gröna tomater eller lila citroner allt är möjligt, eller som Gunde säger ingenting är omöjligt.

Anonym sa...

Du är fantastisk som person och som att sticka . Schalen blir underbar på Bibbi. Tack på förhand T