söndag 12 september 2010

One down, one to go

Jag har lovat min kära T, att sticka två sjalar som hon kan ge bort när hon besöker Amerikat senare i höst.
En är nu klar, en lila Citron-sjal. Knappt två nystan kidmohair gick åt.
Jag har inte blockat sjalen, för då försvinner volangkanten.Men kanske kan man sätta några nålar för att få en rak överkant och kanske dra lite i den, om man känner för det. Men det, kära T, får du fundera på hur du ska göra...Jag tycker att det är så tråkigt, så det överlåter jag till dig...
När jag väl maskat av igår kväll, tog jag upp merino-koftan ur stickkorgen och fortsatte med bakstycket.
Nu har jag hunnit maska av för ärmhålen och är snart klar med det stycket.
Jag har inte riktigt bestämt vilken sjal jag ska sticka av det cerise kidmohairet. Kanske en slätstickad Haruni, med bara bladkanten.
Annars är vi lite slöa, här idag. Maken är fortfarande förkyld och går på halvfart. Ändå håller han på att fixa och dona där ute. Men jag är fortfarande slö.
TV och stickning är vad jag vill hålla på med idag. Kanske laga lite mat...med jämna mellanrum.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh så fint det är !!! TACK,TACK. Tala om vad skall jag göra sedan eftersom jag inte riktigt fattar. KRAM T

Hugomamma sa...

Man måste inte blocka den. Men om du känner en stor lust att göra det, finns inget som hindrar...Du får titta på den.