lördag 26 februari 2011

Bättre sent än aldrig

Idag fick jag tummen ur och kom iväg till sportaffären i Ågesta.
Sportaffär, frågar många...Vad ska jag där och göra, som inte är det minsta sportig?
Jo, jag har köpt en termo-kjol, så jag är beredd till nästa vinter. Och den kostade bara 150 kr, för det var rea på den.
Jag hade visserligen behövt den tidigare i veckan, men som sagt, bättre sent än aldrig.
Sen är det Istid i Huddinge centrum idag. Bara idag, så det är ingen större fara.
Det här ska bli en bläckfisk, när det hela är klart.
Det här vet jag inte vad det ska bli, men sågen såg intressant ut. En sådan vill jag ha och såga ner vår spaljé i hallen....Det vill inte maken. Men som sonen säger; Pappa kör och mamma bestämmer....
I övrigt har det varit skidor och strumpstickning. Nu är de klara; Gunillas strumpor som ska till Dublin på måndag.
Ska bara pressa lite på dem, så ser de bättre ut.
I kväll ska vi till Ruggugglan och kolla in melodifestivalen. Det kanske blir lite billigare än alla de sms som vi skickar mellan oss en sådan här kväll. Men framför allt blir det trevligt med god mat och gott sällskap.
Ugh, Ugh!

1 kommentar:

maja sa...

Ja det var synd att ni skulle iväg annnars hade kunnat komma till naturhistoriska ni med. Vi måste verklien börja planera en Gävle träff. Ha det bra i Dublin