lördag 5 februari 2011

Redo för lite schlager

Det längsta jag tagit mig, den här veckan, var till glassbilen igår.
Då var jag helt slut när jag väl kom tillbaka till soffan. Tänk att man kan tappa ork på bara en vecka...
I förmiddags skulle maken och jag åka och handla mat. Maken hade ett wildcard när det gällde vilken affär vi skulle handla i.
Det är då bara att sätta sig i bilen och hoppas att det blir något trevligt ställe, utan en massa folk.
Vi skulle till ICA Maxi på Lindhagenplan.
Lite misstänksam blev jag när maken även tog med sin kamera. Det gör han bara om det finns nybyggnationer eller ombyggnationer...Ni förstår, en massa lera och stängsel, så man inte kan gå normalt, utan att kolla var man sätter fötterna.
Så här såg det ut, det första jag ser utanför huset på en vecka.
Och ibland önskar man, att man kanske inte ser ut att höra till maken....
Du ser själv, hur det kan se ut, när man inte rår på honom och han lyckas klättra upp. Denna gången var det bara lite pinsamt, för det gick inte så många förbi, just då.
Men det är hans stora intresse, så han får väl hållas. Han säger ju inget när vi, av en händelse, råkar hamna utanför en garnaffär, oavsett vilken stad vi kommer till...KÄRLEK!

När vi skulle åka och handla bad sonen att vi skulle köpa hans favoritchips, Pringles original.
Ska vi inte göra gurkstavar och dippa istället? frågade jag.
-Jo, sa sonen, det gör vi!
-Ska du inte ha chips då?
-Nej, bara gurkstavar i dipp.
Men jag köpte chips till mig, ifall jag skulle vilja ha det och gurkstavar....Man vill ju inte känna sig strandad, utan chips.
Nu är då tilltugget klart, återstår bara klädseln, denna kväll, den första på sex helger, då man säkert vet vad man ska titta på; Melodifestivalen.
Paljettlinne och paljettmössa...Eller kanske bara de otroligt elastiska kläderna jag brukar ha på mig en hemmakväll...
Vi skulle åkt till Ruggugglan, men jag orkar inte...Kanske blir det nästa vecka.
Men säkert kommer vi att smsa 20 var under kvällen...Kläder och frisyrer ska ändå avhandlas, oberoende av var TVn står...

2 kommentarer:

Maria sa...

Tur att ni har varsin passion, som den andra inte förstår. Det blir ju lite mer jämlikt så :-)

Melodifestivalstassen ser kanon ut. Hoppas ni fick en fin kväll även om den inte blev precis som ni tänkt från början!

Hugomamma sa...

Jodå, kvällen var bra, fast inte alla låtarna var det. Hur gick det med näverstickningen. Måste titta in till dig och kolla....