måndag 14 februari 2011

H hjärta H

Idag är det alla hjärtans dag, som säkert ingen missat, mer än min make som inte på något sätt uppvaktat mig.
Hjärtanen på bilden har jag kommit hem med.
Jag vet att han älskar mig, även utan sådana världsliga saker. Och ibland får jag kärleksbevis, på "fel dag".
Med på bilden är även den vanten jag skrivit om tidigare. Jag tänkte att ni kanske ville se den innan jag repar upp den en andra gång, vilket kommer att ske efter middagen.
Jag har tagit en större stickstorlek, men jag tycker att den är för kort i själva vanten. Det är precis att fingrarna får plats, och då har jag ganska korta. Jag tror att det blir att ta den största storleken, nästa gång. Om det nu blir nån nästa gång.
Jag hatar ju nämligen att repa upp.
Men nästa gång det blir -21 grader, som det var i morse när jag gav mig iväg, så är det nog skönt att ha på sig sådana här vantar, tumvantar med halva fingrar inne i.
Maken är redan hemma men sonen åker tåg, bakvända världen idag.
Nu ska vi äta, så på återseende!
Ska bara gratulera svärmor som fyller 60 år idag. Grattis!

2 kommentarer:

Ewa sa...

Svärmor tackar så hjärtligt för det...
med tanke på Alla Hjärtans Dag!

Hugomamma sa...

Vi ses på lördag!