måndag 21 februari 2011

Dyngkåt och hur helig som helst

Igår kom vi hem vid 16.30. 17.30 satt jag och muminmamman på ett tåg in till stan för en helkväll.
Eller det som återstod av kvällen.
Vi började med indisk mat och sen åkte vi spårvagnen till Cirkus på Djurgården för en föreställning med Mia Skäringer.
Det var fullsatt, 1600 personer jublar när hon sen springer in på scenen iförd en minimal bikini som är 20 år gammal.
Underbart! Skratten ekar hela kvällen och det är HEMSKT mycket igenkänning i en massa scener.
Det enda jobbiga är väl att vi är hemma kvart över elva och sen ska man upp till jobbet som vanligt tidigt.
Men det var det värt! Jag kan sova nu, ska bara skriva klart och sen ligger jag raklång i soffan...
Det var den helgen det!
Vi har gjort mycket och det har varit väldigt trevligt, men jag är helt slut nu, så här i efterhand.
Jag återkommer med inköpen från helgen.

2 kommentarer:

Muminmamman sa...

Jag noterar att du utelämnar hennes analys av altan-snickrare ;-) Tack för en trevlig kväll! Snart höjer vi kulturnivån ett ytterligare snäpp!

Hugomamma sa...

Japp, det gör vi, sippandes på var sitt glas champagne...
Har jag sagt att vi ska lägga tillbaka gräsmattan på mellanaltanen?!