torsdag 3 februari 2011

Lite läsglädje en grå morgon

I morse när jag kom ner till köket, satt maken och åt frukost och läste tidningen.
-Inte illa att få in tre sidor om stickning i huvuddelen av svenskan, sa maken.
När jag sen läser tidningen, själv i soffan, lusläser jag IDAG-sidan, strax innan sporten, som jag förövrigt hoppar över varje morgon. Det är väl den enda sportsutövning jag ägnar mig åt...
Här står det en hel del, som stämmer in på mig och övriga sticknördar som man träffar på.
Jag var med på åttiotalet, hade en "paus" på ca 20 år och har nu satt igång etter värre.
På bilden är det ägaren till Ljungqvists garn på Odenplan, som inte kan sticka men väl sälja garn.
Läs mer själv i artikeln Nu är en avig helt rätt.
Dagens sjukrapport är nästa samma som igår, men kanske lite mer hosta. Fortfarande svag, men det finns hopp om liv.
Jag orkar sticka mer än ett varv i taget nu, kanske 14-15....Passar ju bra, för det är en mösterrapport på min håltröja. Två ärmar klara och bakstycket påbörjat.
Men jag har börjat fundera på något litet mellan projekt...Men det ligger på fundera-stadiet, för tillfället.

Inga kommentarer: