söndag 13 februari 2011

Grå, grå, grå

Igår kväll blev det inte så mycket stickat. Jag hade hunnit maska av själva vanten och plockat upp tummaskorna innan kvällens tävling.
Men när tävlingen drog igång, så blev det inget stickande.
Det blev de vanliga 20-talet sms till och från Ruggugglan. Allt avhandlades ifrån den hemska golvmoppsaktiga saken Loreen hade på sig, (som jag förövrigt erbjöd Ruggugglan en kopia av, som hon vänligt tackade nej till...) till vilken kvalitet vissa bidrag hade...allt, everything!
Men när vi sen gick upp på övervåningen, för att så småningom krypa i säng, hittade jag ett nystan grå mohair som jag inte kunde motstå. Jag påbörjade en liten mössa...
Som jag i morse stickade klart.
Man hinner en hel del, bara man sitter där man sitter och slölyssnar på morgontv.
Ute är det grått, så mössan passar vädret. Nu känner jag inte för att gå ut idag, utan det blir nog mera stickande innan dagen är slut.
Mössan hamnar i Hjälpstickan-påsen, som alltid hänger på min dörr.
Eftersom vårens deadline för inlämning, inte är förrän i slutet av mars, kan jag säkert få ihop några saker till.
Vi ska ju ut och åka nästa vecka till Örebro och då finns det tid i bilen eller på hotellet.
Jag har hittat mera garn som säkert kommer väl till pass. Men vad ska jag göra??? Ska fundera på det ett tag.

Inga kommentarer: