fredag 4 februari 2011

Funkar även när man är sjuk

Jag har nu legat i soffan sen i söndags eftermiddag. Helt eller delvis täppt i näsan, med rinnande näsa och som nu de senaste dagarna med hosta. Jag har kortsagt varit dödsjuk, om jag varit en kille...
Den enda omväxlingen som sker i mitt liv är, att jag på förmiddagen, när maken jobbar, ligger i soffan vid fönstret för att senare på kvällen byta till den andra soffan. För att byta perspektiv...Eller för att maken av ohejdad vana lägger sig i soffan vid fönstret. Välj själv...
Detta hemska sjukdomsläge hindrar dock inte kommersens gång. Man kan shoppa även om man bara kommer ut till brevlådan.
I måndags insåg jag att bokförrådet av olästa böcker var hemskt litet. Det finns fortfarande några som jag kan tänka mig att läsa, men kanske inte just nu...
Jag klickade mig fram till bokus.com, min vanliga hovleverantör. Där hittade jag fyra stycken böcker som känns mer angelägna att läsa, när jag orkar att göra detta.
De här fyra böckerna landade i en brevlåda nära mig i onsdags. Jag har ännu inte hunnit påbörja någon av böckerna, då jag mest tittar på TV och sover i soffan. Men kanske kommer livsandarna tillbaka i eftermiddag och då kan jag plocka upp en av dem.
Lite chic-lit som medicin....

2 kommentarer:

maja sa...

Krya på dig nu i helgen så du orkar jobba nästa vecka. Roligt med en snabb leverans från Bokus jag har väntat sedan 30/12 fick mail i vecka natt de var LITE försenade förhoppningsvis har jag böckerna här nästa vecka...

Hugomamma sa...

Tack ska du ha för det!
Jag känner mg bättre, men var helt slut efter mathandlingen...
Ska vila lite nu...