fredag 16 september 2011

Ett nytt ställe där man kan köpa garn

Jag fick gjort färdigt den påbörjade mössan igår kväll. Och jag startade inte på något nytt. Då
Jag har inte hunnit ännu idag heller. Men det kan hända att det sker. Snart. Ikväll.
Vad får man se senare...
Men ännu en mössa är klar för Hjälpstickan. Och nu är garnet slut. Men kanske finns det något annat i mina lådor...Kanske.
Idag har jag varit i Tumba Centrum. Ett besök på Hemtex förbluffade mig. DE HAR GARN DÄR.
Kolla HÄR, så ser ni vad jag menar. Ett underbart garn som när det är stickat ser ut som en fårpäls.
Mohair i naturfärger med öglor. Jag tror att det var 94% mohair och 6% polyester, eller liknande.
Mjukt var det i alla fall.
Men ganska dyrt; 49 kr för 50 g och till en kudde behöver man 250 g alltså 250 kr. Men kanske en liten mössa eller pannband eller nåt.
J som var med mig, såg med en gång vad som var på gång och sa bara: "Det finns olika missbruk..."
Jag köpte inget där.
Det finns en Hemtex även här i Huddinge....

Inga kommentarer: