söndag 11 september 2011

Trädgårdsarbete pågår

Jordmassorna vill återta förlorat område och välde ner tillsammans med snön i vintras.
Eftersom lutning är mer än önskat, måste detta stoppas på något sätt.
Jag blev kommenderad att gräva och maken sprang med spänner fulla med jord uppåt.
Anledningen att jag skulle gräva var att maken får göra allt annat grovt jobb. Och att det finns myror i massor...
Dessa massor av myror är nu bombarderade med Myrr, detta underverk av myrgift...
Vi passar också på att klippa ner busken som tycker att den kan breda ut sig som den vill, utan hänsyn till trappa eller annat...Och inte breder den ut sig snyggt heller. Kan man inte kräva det, lägga in det i generna att det ska snyggt ut...?! Det finns ju genmanipulerad majs, varför inte genmanipulerad spirea?
Kanske någon gång i framtiden...
Nu är det gjort. Maken har tillverkat ett staket mot jorden som vill nedåt. Alla är nöjda. Och ledbrutna.
Det finns ju faktiskt en anledning att vi har trädäck, att vi inte ska behöva göra en massa trädgårdsarbete.
Annars sitter jag i soffan och vilar och stickar på den andra strumpan. Jag har så många projekt så jag vill bara bli klar.
Det är minnestund på TV för 9/11...Konstigt att jag fortfarande kommer ihåg vad jag gjorde när jag hörde om nyheten...

Inga kommentarer: