måndag 19 september 2011

Tandtroll

Jag har besökt tandläkare Anna nu i eftermiddag.
Inte väninna tandläkare Anna, utan en annan tandläkare Anna.
Det var bara en undersökning och tandstensborttagning. Inte ett enda tandtroll i sikte.
Underbart skönt! Fast smakar det så kostar det, 725 pengar kostade besöket.
Men jag behöver inte komma tillbaka på 18 eller 24 månader. Så utslaget på den här tiden så är det inte så mycket.
Det är bara det att det finns så mycket annat roligt man kan göra, men nu är jag godkänd ett tag fram över.
Hur ställer du dig till ett överraskningsparty?
Jag har "råkat ut" för det några gånger och jag gillar det.
Men om man inte är som jag, gillar man det då?
När någon dragit ihop en massa människor, uppmanat dem att sjunga en sång, berätta en rolig historia eller säga några ord till din ära och du är en tystlåten person.
Är det roligt?
Personen ifråga, läser ej denna blogg, är en sådan tystlåten person som helst inte vill synas allt för mycket och absolut inte vill få någon sång till sin ära.
Jag kan se en mask på en metkrok, som vrider sig av olust...
Men nu är det inte jag som ordnat detta party, vi har bara blivit inbjudna.
Det är lite intressant, hur det ska avlöpa. Kanske måste vi gå för att få veta...

2 kommentarer:

Anette sa...

Hade jag råkat ut för något sådant hade jag vänt i dörren. Jag skulle aldrig förlåta den skyldige!

Hugomamma sa...

Kanske är det det som händer...