torsdag 29 september 2011

Same same but different

Igår tänkte jag att det var dags för att byta armband på min favoritklocka som jag haft i 4 år...Jag gick in på Ur&Penn här i Huddinge. Jag tittade mig runt och konstaterade att den klockan jag hade på mig var billigare idag än för 4 år sedan. Men jag skulle ju bara ha ett nytt armband, så jag brydde mig inte så mycket om det.
Jag gick fram till disken och bad att få köpa ett nytt armband, tjejen säger: Det är bättre att du köper en ny, den är billigare än ett armband och du får ett års garanti på klockan.
Okej, sa jag och gick ut med en ny klocka på armen.
Den gamla sparas för att kunna använda batteriet när något annat tar slut.
Idag tog jag mig till simhallen igen och det var exakt lika tråkigt som i tisdags. Men idag simmade jag 550 meter. Alltså 22 rundor istället för 20.
Jag måste ju hitta på något att roa mig med, när jag nu simmar så sakta.
Jag frågade min kollega C som är 60+ och simmar varje vecka. Hon simmar också 30 minuter men kommer då 600 meter. Detta ska jag knäcka. Det är bara två rundor till...

2 kommentarer:

Ewa sa...

Du kommer att knäcka "rekordet", jag vet, jag vet, jag vet!!!
Kämpa på! :))

Hugomamma sa...

Jag gör det, men det är fortfarande astråkigt!