lördag 10 september 2011

Klippan i vårt hus

Maken och jag åkte i väg till IKEA i morse. Det är sonen ska få en soffa.
Plötsligt är det viktigare för sonen att spela Minecraft med kompis on line. Men det är bara bra för vi har funderat på var han ska sitta, på hemvägen med soffan...Han får inte plats, rätt och slätt.
Vi kommer till IKEA, åker upp högst upp och provsitter en Klippan-soffa, 2-sits.
Det är en sådan vi ska ha. Men vilken färg?
Vi hittar ett jeanstyg med röda sömmar, det ska vi ha!
Det visar sig att det skulle vi inte, det har utgått....Då köper vi bara ett vitt överdrag, så får vi leta vidare efter ett annat senare.
Men vi köper även en röd rund matta, så vi kan slänga hans skitvita samma runda, som han har haft ett par år...Och lite tyg, så vi kan klä om hans stora kudde som han har i sängen och som för tillfället har ett tyg med bilar och lastbilar på. Det var tufft när han var 4 år, men inte nu, 9 år senare...
Hemma igen kommer det ständiga problemet att sätta ihop en IKEA möbel utan allt för mycket svärande och skrikande. Jag gillar personligen inte instruktionsböcker, så det får maken och sonen sköta. Jag gör vad de säger att jag ska göra.
Nu är den i ett stycke och klar...
Nu ska det bara upp några hyllor på väggarna och tavlorna vi har köpt. Sedan ska vi titta på soffkuddar...De vi köpte i somras vill han inte ha längre, säger att de är för tjejiga...Tycker inte jag! Kanske för att jag är tjej...

Inga kommentarer: