måndag 12 april 2010

Benbrott

Igår när jag skulle laga middag så hände det!
Ett benbrott strax ovanför ankeln.
Jag skulle bara ta ut en kokbok för att kolla hur många grader en nötstek skulle komma upp i för att vara klar.
När jag drar ut kokboken från hyllan, så går benet av. På marionettdockan som hänger där.
Den ramlar i golvet och foten är lös.
För att se vad som hänt måste jag lyfta på alla kjolar och ser då katastrofen.
Men jag hittar snabbt foten, tar med prinsessan upp på mitt rum och hittar snabbt klister som är lämpligt. Sen gäller det bara att pressa ihop båda delarna. Det är därför tvingen är där den är...
Damen ifråga är ganska pryd och är inte stormförtjust i att alla ska se vad som finns under kjolarna, så därför fick jag lägga dem till rätta...
Det är en tjeckisk prinsessa från Prag, som flyttade in hos mig för kanske 15 år sen. Hon har gott sällskap av en trollkarl och en indian, också köpta på semesterresor. Fast indianen kommer från Colombia...
Nu är jag nästan klar med Citronen, ska bara göra avmaskningen. Så bild kanske kommer snart.


Idag sken solen så varmt, så jag kunde läsa ut min bok på terrassen. Mer sol åt folket!

4 kommentarer:

Elenor sa...

Men i all sin dar, får hon inte ligga på en kudde åtminstone??

Hugomamma sa...

Det är bara temporärt...Under operation kan det vara obekvämt. Men nu är hon hel ígen pch snart tillbaka i verkligheten igen.

Eva i Halmstad sa...

Pust!!
Ett tag var jag rädd att de var du som brutit benet, men de var ju ännu värre =)
Skojar bra.

Va skönt att de inte var du som bröt benet och va skönt att du är så bra på att laga benbrott.
Ha de gott
Eva

Anette sa...

Det var då för väl att det inte var du som bröt benet och tur för prinsessan att hennes husfru är så praktiskt lagd!