onsdag 28 april 2010

Lystring!

På söndag är det dags igen för Humorgalan- För varenda unge.
Jag fick hem den här affischen igår i ett kuvert från Unicef, jag är Världsförälder. Där står det att man ska sätta upp den nånstans så att andra ser den.
Nu går jag inte till jobbet för tillfället, så då tänkte jag visa den här. För att dra mitt strå till stacken...
Så glöm nu inte att titta på söndag!!!

PS Micke P kommer att vara med....
Jag hittade nåt garn som heter Ara från Dalegarn i en av mina lådor. Det var tre nystan som kom genom Galen i garn. Då skulle man ha stickat några patentstickade vantar. Jag tycker att de passar myyycket bättre som sjal.
Annars så gör jag inte så mycket, mer än stickar en ny sjal...Det börjar bli urtråkigt, men vad gör man?!
Grannen kom in igår med sin son som håller på med arbetet i svenskan om dialekter.
Jag har då inte fått prata mitt språk, göteborgskan, på ca 14,5 år, så går det när man lever i exil...
Men när frågorna kom, så ploppade det upp en hel massa ord från det att jag var liten.
Och även sen de gått hem, så jag ringde några gånger för att komplettera. Nu har jag börjat göra en liten lista istället.
Men hur stavas vissa ord? Det är ju oftast talspråk som man använder vissa ord...
Som tjossta (pusta), åpen (girig), tjala (pussas, kelas)....

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej Hugomamman! Du har något att hämta hos mig!

Hugomamma sa...

Man tackar och bockar!