söndag 4 april 2010

Tack gode Gud för Leksand

Igår kväll, när vi fortfarande var i Bålsta kom maken på en god idé. Han och sonen ska idag, söndag, gå på hockey och se Leksand möta AIK på Hovet i Stockholm.
Sonen upplyste mig i morse om att det idag skulle vara pappa-son-tid, alltså deras egen tid, utan mamma/ fru.
Jättebra idé tycker mamman/frun, dvs jag. Men då tycker jag att ni ska upplysa mig i god tid, så att jag kan planera denna plötsliga frihet för att få ut så mycket som möjligt...
Du vet det nu, var svaret. Bara att rätta sig efter det och få ut det bästa möjliga.
Grannen var ute på baksidan och skottade bort alla snö, jag frågade om hon ville ta en promenad, trots att hon redan varit ute. Klart hon ville, blev svaret.
Så först hängde jag upp tvätten och sen gick vi ut och gick, jag och grannen.
Nu ska här antingen tvättas av en stol på balkongen, letas upp stolsdyna och solglasögon och en bra bok, eller så hamnar jag i soffan stickandes.
Oj, solen skiner, kanske alternativ 1 blir bäst, läsning av deckare i solen.
Inte nog med att jag får egentid. Jag kanske slipper att laga middag, om det bara är jag som ska äta. Då finns det diverse goda ostar och kanske ett eller annat glas rött vin, som kan intas.
Men om de, mot förmodan kommer hem i middagstid, dvs om Leksands blir utklassade totalt, så måste det nog till fläskfilé och potatis och bea-sås, för att locka fram deras livsandar.

Håller föresten på med hemligt projekt, bilder kommer senare...

2 kommentarer:

Anette sa...

Jag antar att det blev ost och vin ;)

Hugomamma sa...

Nix. Kl. 18.15 ringer maken och säger att de är på väg hem, utan att berätta om resultat. Han vill ha middag, så maten står färdig när de kommer hem... Men Leksand vann visst...