lördag 24 april 2010

Solig lördag

Gårdagen avslutades med att ännu en Baktus var klar, denna rosa.
Egentligen är det bra att vara sjuk, ibland, inte för ofta, för då får man gjort en hel massa saker som man inte annars hinner med. Om man nu kan göra en hel massa saker.
Det kan inte jag. Men jag kan sticka, vilket är helt underbart efter det vågräta läge som infann sig ett par dagar...Och nu är det fullt fart på stickandet.
En Baktus om dagen håller doktorn borta, eller hur det nu var....
Denna Baktus är i alla fall på väg ner till sitt nya hem i Skåne, där A kanske ska ha den runt halsen. Om inte A gillar den finns instruktioner om att lämna den till närmaste stadsmission eller liknande...Om utifall att...Men jag hoppas att A gillar den.
I morse tog min granne mig med på en promenad, där vi diskuterar livets väsentligheter och annat...Om man går i lugn takt gungar det inte så mycket, men vi gick inte i lugn takt...
Efter det har vi varit nere i centrum för att kolla in Huddingedagarna. Jessica Andersson sjöng några låtar, men då var jag så trött att vi vände hemåt.
En fråga som då automatiskt uppstår är, om det beror på snurret, att jag var trött, eller på åldern....fyller 45 i sommar? Jag hoppas att det självklara svaret är snurret, för det blir jag förhoppningsvis av med om ett kort tag...
Sen har jag träffat min gamla väninna T som flyttat ut till sommarboende i en stuga nära mig. Att vi inte träffas så ofta är smått fantastiskt, då vi har samma intresse och bor i samma stad, låt gå att det är på varsin sida om staden, men ändå.
Vi började att göra miniatyrer tillsammans, men nu stickar och virkar vi tillsammans... Att det säkert skiljer 17 år på oss, spelar ingen roll...

Tvättade av tvättlinorna på översta balkongen för att kunna hänga ut tvätt där idag, när solen skiner.
Att man kan bli så där sommarlycklig över att få hänga tvätten ute.
I och för sig kan det bero på att maken var tvungen att hänga upp tvätten...men men

Nu har jag gjort så mycket idag att jag nog får inta soffläge resten av kvällen.
Och svaret på gårdagens fundering om det snurrar mer eller mindre med ett glas vin är: Det var ingen skillnad. Jag kanske inte drack tillräckligt med vin...Bara ett litet glas.

2 kommentarer:

Anette sa...

Vilken bra sak att sticka ett litet lager av. Hur mycket garn går det åt, ungefär?

maja sa...

visst är dedt härligt med värmen och att få hänga tvätten ute för första gången på våren, det luktar ju så gott av den då. Hoppas din snurrighet går över snart.