fredag 2 april 2010

En värld i miniatyr

Igår var sonen hemma tidigt, innan posten hade varit här. Eftersom jag såg att sonen var hemma innan jag, så kollade jag aldrig i brevlådan.
I morse när jag och maken gick en morgonpromenad, kl. 8.30, kollade jag av gammal vana i brevlådan efter morgontidningen, fast jag vet att det inte kommer någon på helgdagar.
I brevlådan fanns i stället gårdagens post, bland annat en tidning som jag prenumererar på, Miniatyrvärlden.
Den är för folk som är småaktiga, eller rättare sagt, som håller på med och gillar miniatyrer.
Där finns det handfasta tips om hur man t ex gör snödroppar, krokus mm i skala 1:12.
Jag har haft en svacka med mitt miniatyrbyggande, men varje gång jag tittar i denna tidning, så känner jag ett behov av att sätta igång igen. Ibland sätter jag mig ner för att anfallet ska gå över och bland gör jag nåt småttigt. Det har jag inte hunnit idag, än...
Vi hade inte hunnit handla inför helgen, förutom allt godis jag köpte härom dagen, så det skulle göras idag. Maken skulle ha nya skor också...Men vad mycket mat vi kom hem med. Väldigt mycket mer än en vanlig helg... Man tycker att man ska unna sig lite extra nu när man är ledig...

Grannen är gräsänka och ombads att komma in och fika. Vi har alltid hur mycket som helst att avhandla så några timmar flyger snabbt iväg.
Vi är båda något stressade och behöver kanske en avkopplande spa-besök. Men hur ska vi hinna komma iväg på det?
Nåja, ledigheten har ju precis börjat, så nu ska jag försöka att ta det lite lugnt. Ska bara börja laga lite mat....och sen ska jag bara...Nej, det ska jag inte!

Inga kommentarer: