söndag 6 juni 2010

Du gamla, du fria...

Farfar skulle hem idag, så maken och farfar börjar såga tidigt. Som tur för grannarna, sågar de i garaget.
Men sen låter de som stora och mellanbocken Bruse. De gick på lösa plankor, pratade "lågt"...
Det var bara jag som var som lilla bocken Bruse, som tänkte säga, om det kom någon arg och elak granne; -Nej, ack nej, ta inte mig, ta nån som är större....
Men det kom ingen sådan granne...
Så här ser det i alla fall ut efter en helg med farfar i huset, eller rättare sagt, utanför huset.
Man kan ana att det skulle kunna bli ett tak, inom kort eller i alla fall i sommar.

Vi missade nationaldagsfirandet i centrum med Kalle Moraeus och bakelse...Vi brukar gå ner och se vad torget erbjuder, men idag köpte vi balkskor och skruv i stället...Kom på det när vi handlade mat i centrum på hemvägen. men det var så dags då...
Känns i och för sig att jag kan överleva detta.
Köpte belgiska jordgubbar att mumsa på med grädde. Inte så äckligt, det heller...

Vi förbereder oss för bröllopet, även här hemma. Det är inte bara i stan det pågår för fullt.
Detta är den hemliga presenten som jag köpte till maken i Sigtuna.
Han blev sååå glad.
I övrigt har jag läst ut min bok, men ännu inte påbörjat nästa. Vilken det blir visar sig kanske i morgon.
En klänning är färdigstickad till Livia, snart 9 månader. Kommer att levereras till hennes mormor i morgon på mitt arbete. Hur den ser ut, får ni också se i morgon.
Det var väldigt vad det ska hända saker i morgon...Kanske har jag då bestämt vad jag ska sticka...

Kanske ska erkänna att jag åt en pizza igår, på Il Primo i centrum. En Quattro formagi (4 ostar) på lövtunn botten...Jag gick 5 km i morse i raskare takt än igår...Kanske hinner med en tur i kväll också, så jag blir av med pizzan...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har den senaste Viveca Steen-boken, om du vill låna!

Hugomamma sa...

Viveca Sten, låt se...Hmm kan dte vara Muminmamman som lånar ut böcker?! Jag kommer bort nån dag och hämtar den...