tisdag 22 juni 2010

Nystart

Igår kväll, ungefär när Lotta sjöng på Liseberg, la jag upp igen till en tunika i Muskat.
Samma mönster som den gröna jag stickade tidigare i vår.
Jag kom på ett sätt att lägga upp många maskor, i mitt fall 300 st, utan att tråden tar slut.
Hur det än är så "råkar" jag alltid att ta en för kort uppläggningsbit och får lösa det när det händer. Inte om det händer, utan när det händer.
Denna gången tog jag ett nystan till varje tråd, alltså ett nystan till den övre tråden och ett nystan till den undre. På det sättet blir garnet aldrig för kort.
Man lär sig alltid nåt nytt... Det är säkert nån som kommit på detta före mig, men ingen har sagt nåt, så jag har hört det.

Jag har precis blivit klar med några mord på Gotland och nu ska jag lämna deckarna tillfälligt.
En förtjusande man, Marian Keyes. Jag började faktiskt lite i smyg på den när jag hade glömt den andra boken på jobbet. Än så länge är den ganska lättläst, men det är väl alla som hon skrivit...?!

Men hur ska det gå i fotbollen, undrar en som är måttligt intresserad. Ska Sydafrika och Frankrike åka ut? Inte mig emot... Men jag måste väl ändå genomlida resten av turneringen ändå. Tur att det finns stickning!

1 kommentar:

Anette sa...

Jag är väldigt trög för jag fattar inte alls hur du gjorde när du la upp. Går det att förklara på något annat sätt?