söndag 13 juni 2010

VM-stickning

Jag har gett upp. Jag trodde inte att det skulle vara sååå mycket fotboll på vår TV och då har VM bara börjat...
Jag har gått med i VM i fotbollsstickning 2010. Alltså, man står ut med att sitta i samma rum som make och son som bara ser på fotboll, om man har en stickning eller två att ta till.
Sen har man sympati eller fotbollsintresserade i en blogg där man kan sticka och vinna saker.
Men jag måste visa vad jag köpte i onsdags på Åhléns i Farsta, när jag var där med sonen...En provdocka i vit tråd med fina pärlor upptill och nedtill.
Nu kan jag visa tröjor, sjalar och annat fint mycket bättre än om det ligger platt på marken.
Jag har funderat ett tag på att skaffa en riktig provdocka, men den här är snyggare är de i rosa sammet eller vad det nu är.
I övrigt har jag också påbörjat en Annis från Knitty.com i det fina turkosa garnet från exklusiva sjalgarnsklubben från Stäkets Handarbete.
Bild kommer senare.

Inga kommentarer: