lördag 12 juni 2010

Spridda skurar

Igår när sonen var ute och träffade kompis, hade jag en lugn stund.
Jag läste ut den nyligen påbörjade boken, Den dubbla tystnaden, av Mari Jungstedt.

Det är samma huvudpersoner som vanligt och det känns som om man känner dem väl och vill veta mera.
Och så sker allt på Gotland eller i närheten av Gotland.
Småmysig bok, som tar två kvällar att läsa.
Idag har jag påbörjat en Spader-sjal och sen repat upp de få centimetrarna som jag stickat. Inte så kul...Letar efter en annan sjal. Att bara nysta upp det tunna kashmirgarnet var en utmaning och sen att sticka i det...
Annars har dagen erbjudit annat handarbete, i form av borrning av hål i lister till taket och sen klä dessa lister med gummilister. Eller; jag har inte fått borra, jag har hållt listerna när maken borrar. För husfridens skull...
Vännen T var över för att låna stickor och så fick jag tillbaka Victorian lace, en bok full med spetsmönster att sticka...Kanske kan jag hitta modellen till mitt fina garn där.
Middag orkade ingen göra, så Robbans i Tumba fick påhälsning av familjen som köpte med sallader och kebab. Det är så gott, men det tar 20 minuter varje väg, så det blir inte så ofta...
Nu är det visst fotboll på TV, så jag ska leta fram en ny bok och en stickning, så jag också överlever kvällen.
Förövrigt har det varit spridda skurar hela dagen. När man tror att det ska börja ösregna, så avtar det efter 2 minuter för att sen lika plötsligt återkomma...
I morgon hoppas jag att det är uppehåll och gärna lite sol. Morföräldrarna kommer för att få grillad mat...

Inga kommentarer: