tisdag 8 juni 2010

Mmmm, Marabou

Idag var det utflykt med jobbet till Sundbyberg.
Se Sundbyberg, och sedan dö. Möt våren i Södertälje...
Vi fick lunch på Bällstabro Värdshus, en rundtur i omgivningen och sen även fika på samma lunchställe...
Rundturen i omgivningen gick bl a till Marabouparken, dvs parken bakom den gamla chokladfabriken.
Här var det fullt med barnfamiljer som solade i gräset, även om det inte ser ut så på bilderna...
En ganska skön dag som i morse hotades av skurar, men av dem blev det inget...
När fikat var avklarat gick jag till makens arbete i Solna business park. Tog svängen genom centrum, där det till min smala lycka fanns en handarbetsaffär. Inget särskilt stort sortiment, men det kanske räcker, om det är nödfall...
Igår var jag så nöjd med min tunika som jag påbörjat. Jag stickade säkert 5 cm...Då upptäcker jag att jag snott arbetet ett halvt varv och det går då inte att sno tillbaka. Jag tyckte jag var så noggrann, men det var jag tydligen inte. Gör om, gör rätt! Men då blev jag så trött på allt, att jag efter att ha repat upp det stickade, la ifrån mig det och senare flyttade upp det till mitt rum.
Vad jag ska sticka nu är skrivet i stjärnorna och jag ser inte vad det står...
Kanske ska sticka klart den gröna håltröjan, eller så påbörjar jag nåt med det nya garnet.
Men så väntar jag också på garnet från sjalklubben som Eva i Stäket startat...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jaha du, och du som är så noga!!!!Jag har börjat helt plötsligt att sticka sockor till sonen, storlek 47. Vad är det för böcker som du har??? Några av dina har jag läst men du kanske har någon som jag inte har!!!Kram T

Hugomamma sa...

Även solen har fläckar...Min son har 37...Du får väl komma och titta och kanske färga garn någon dag...;-)