lördag 5 juni 2010

Pajat

I morse var jag pigg, så ja gick ut och gick ca 5 km. Väldigt skönt att få vara ensam i vårsolen med bra musik i öronen. Och jag får själv bestämma i vilket tempo jag ska gå... Eller egentligen är det musiken som bestämmer i vilket tempo jag ska gå. Snabb låt, snabb promenad...och tvärtom förstås.
Morgonen började soligt med frukost ute.
Efter det påbörjade maken och farfar sitt byggande av taket.
Eftersom jag fortfarande är yr, är jag inte till så stor hjälp, men jag plockar upp borrmaskiner efter behov.
Jag har istället suttit i solen och läst min nyaste bok I den innersta kretsen, av Viveca Sten. Men även takläggare behöver intag av energi med jämna mellanrum, så en rabarberpaj med vaniljsås tillsammans med en kanna kaffe gör livet lite gladare för dem. Även sonen och jag försåg oss med pajen och dess tillbehör.
Annars hade vi tänkt dra in till stan och kolla in maraton live vid Västerbron, men tiden springer iväg och plankan som ska sitta fast i väggen, sitter inte ännu fast i väggen.
Men vi ska åka och äta gott senare ikväll...

Inga kommentarer: