torsdag 23 december 2010

Big foot

Sonen "råkade" låna mina tofflor som jag gjorde för någon vecka sen.
Nu ville han ha likadana...
När jag var på "Litet Nystan" i tisdags köpte jag till ett nystan, så att det räcker till hans.
Nu är de klara. Det tar bara någon timme styck att göra dem, det är stickor 9...
Det enda som återstår, är att filta dem i tvättmaskinen. Men vi ska inte köra den idag, det finns inte tillräcklig med annan tvätt. Och det känns som om det är onödigt att köra enbart dessa tofflor.
Sonen kom precis hem efter att ha sovit över hos en kompis. Han har dessutom köpt julklapp till sina föräldrar och morföräldrar.
Han är i köket och slår in dem nu och jag får inte titta...Om jag kan låta bli....
Sen när han är klar, ska vi göra naturgodis. Det är en kola som man sen lägger i corn flakes, kokos och kanske russin, om man gillar det. Egentligen är det inget nyttigt alls med den kolan, det låter bara lite bättre. Men god är den!
Eftersom det är så kallt ute, anses jag mig färdigshoppad och tänker alltså inte gå ut, om det inte är nödvändigt. Som nödvändigt räknas att åka och hämta maken om pendeltågstrafiken totalt brakar ihop, som den har en tendens att göra...Och resten av tågtrafiken med.
I morgon är det Namnsdagen med stort N, dvs EVA. Just det! Det är julafton också....

2 kommentarer:

maja sa...

Ha en riktigt härlig jul.
Snart är det nytt år och vi ska åka till Gävle och jaga garn :)

Hugomamma sa...

Tack det samma! Ta det lugnt...