lördag 25 december 2010

Lugn och ro med ny bok

Jag hittade ett UFO i min stickkorg, lagom till uppestittar-kvällen.
Det är den där halsduken av det garnet som blev över efter Muminmammans sjal.
Jag hade påbörjat halsduken i resårstickning.
När jag i torsdagskväll fortsatte, blev det rätstickning. Av en händelse...Detta märkte jag inte förrän på julaftonsmorgonen, när jag stickade lite i soffan...När jag tyckte att det var lagom mycket garn kvar, fick jag sen fortsätta med resårstickning. Så ändarna är i resår och mitten i rätstickning. Det gör inget, ser väldigt bra ut och så ligger det bättre runt halsen med rätstickningen.
Nu är den klar i alla fall....
I morse, när bara jag och tomten var vaken, började jag på en ny bok; Palatsmordet, av Jan Mårtensson.
En ganska ny bok med antikhandlare Homan.
Mina julklappar från igår var ett halsband av sonen, en adventsljusstake av sonen, lotter från svärmor och en himla massa lakrits i olika former av maken, som vet att jag älskar just detta.
Nu är det fika på gång, se förra inlägget. Eftersom vi är själva, så är det en himla mycket mat och kakor som ska ätas upp....Det är bäst vi sätter igång.

2 kommentarer:

maja sa...

God fortsättning på julen, äta och slöa är välehövligt efter allt innan julen :)

Hugomamma sa...

Men kanske ska jag inte äta så mycket...som jag gör...Men det är gott med kakorna och godiset.