lördag 18 december 2010

Jag ser det snöar ://

Nu är den första mössan klar efter stickuppehållet på fem hela dagar. Svart Alaska i det vanliga mönstret.
Nu får det bli ett upphåll i mösstickandet, ett tag. Jag är sugen på att sticka fingervantar, men jag vet inte om det blir det, som blir nästa projekt.
Det blev ingen tripp till Litet Nystan idag. Vädret visade sig inte från sin bästa sida. Istället var det snö och blåst, men inte särskilt kallt.
Vi tog oss istället ner till centrum där tre "Idoler" sjöng på scenen på ett av torgen.
Här är det Linnea som sjönger, men även Minnah och Olle var där.Maken höll sig som vanligt långt fram med sin kamera medans jag shoppade och tittade i affärer.
Jag träffade även Muminmamman som tillsammans med resten av familjen skulle adoptera två håriga killar eller tjejer. Vilket det blev, var inte klart när jag lämnade dem. Men jag kommer hem och hälsar på dem, vid tillfälle...
Jag hittade en stickad tröja på H&M

Jag tyckte att den såg skön ut, nu när det är så kallt ute.
Och så var jag värd den...En förtida julklapp till mig själv.
En sväng in på Konsum för att proviantera och där fann jag denna...
Vilken underbar choklad med rinnande salmiak-smet i mitten. Kan inte riktigt beskrivas, måste upplevas.
Man kanske måste gilla lakrits, men det gör ju jag.

Inga kommentarer: